Torsdagen den 24/2


Vilket betyder att jag (och typ alla andra) får pengar imorgon, woho : D Jag är ledig från praktiken idag eftersom jag jobbar helgen. För att få en paus från den här lägenheten och kaoset som just nu är i den pga att jag packar överallt samtidigt tänkte jag åka till A6, har presentkort på en inredningsbutik som heter Iems och jag vet att det finns en butik i Göteborg med men är osäker på hur stor den är och vad som finns där. Så jag tänkte att det är lika bra att spendera presentkorten när jag ändå inte har något bättre för mig idag eftersom det mesta av packningen är klart. Ska en sväng till Coop och handla lite smågrejer också (vad skönt det är att kunna köpa sån mat som jag vill ha och slippa betala för den skit som Shane stoppar i sig). Och när jag ändå är där uppe ska jag köpa några småkartonger för papper/böcker/pärmar på IKEA. De kostar liksom 5 spänn med sånt där IKEA Family kort :D

Gråa tråkiga kläder, sovrufsigt hår, glasögon och inget smink. Så piffig är jag idag men vad gör det? Jag har tvingat mig att knapra i mig några stackars nötter ur en påse ”nöt och frömix” och dricka en ”Nutrilett Shake”. Jag sov inte så oroligt i natt, vaknade någon gång men somnade om lätt igen. Vaknade sista gången 07:14 och satte igång radion och lyssnade på Morgonpasset i P3 och mös med Bliss i sängen.

Och jag har gjort tre listor:

1) En ”Saker att göra för att överleva”-lista (= saker jag ska göra varje dag för att få så lite tid som möjligt till att tänka fram till flytten)

2) En ”Saker att göra under 2011”-lista (= saker jag ska ha gjort innan den 31/12-2011)

3) En ”För att må bättre”-lista (= saker jag ska lära mig, sluta göra, hur jag ska tänka, inte tänka, acceptera, inte acceptera osv)

Nu ska jag sluta skriva…

Ha en bra dag, för det ska jag ha!

Kommentera

