Sjukskriva mig från livet…


Ja, det är just precis vad jag känner för att göra. Skita i praktiken, skolan och bara dra. Lägga mig i mammas och pappas säng och gråta tills det slutar göra så ont och allting har ordnat sig. Jag orkar inte börja packa ihop mitt liv, jag orkar inte ringa viktiga samtal, byta adress och faktiskt flytta. Men jag kommer inte skita i praktiken och skolan. Jag kommer inte åka hem till mamma och pappa förrän om tidigast tre veckor. Jag kommer börja packa ihop mitt liv, jag kommer ringa viktiga samtal, byta adress och faktiskt flytta. Men det kommer gå på autopilot. Jag är knappt närvarande på praktiken, jag går dit och gör det jag ska, ler lite och pratar om totalt oviktiga saker. Precis likadant som jag kommer göra i skolan, lyssna på klasskompisar som inte är några kompisar utan bara en klass, anteckna något som läraren tycker är viktigt och skriva ett prov. Få slutbetygen i de kurser jag avslutat och sedan åker jag.  Hej då Jönköping, hej då Shane. Hej då till den första personen som älskat mig, hej då till den första personen jag har älskat.

Jag är mycket väl medveten om att det har tagit slut mellan folk ett antal miljarder gånger innan i världen och att det inte kommer göra såhär ont om ett tag men just nu skulle jag hellre vara död än att känna såhär.

Kommentera

