♥ Dag 1 – Presentera mig själv.


Första dagen och första punkten på listan är att jag ska presentera mig själv!

Let’s go! Mitt namn är Maia och jag är 21 år. Bor för tillfället i Jönköping men är född och uppväxt på Västkusten. Jag bor tillsammans med min flickvän Shane och våran lilla kissemiss Bliss. Håller just nu på att utbilda mig till undersköterska via vuxenutbildningen i Jönköping på en skola som heter MedLearn där jag trivs hur bra som helst. Jag började där i september i år (2010) så jag har inte gått där speciellt länge men är redan på min första praktikplats och lär mig massor varje dag.

När jag inte praktiserar eller är i skolan så försöker jag komma iväg och träna/gå promenader, kolla på film, lyssna på musik och umgås med vänner och familj. Men det jag älskar allra mest (förutom min familj, Shane osv) är katter. Jag skulle kunna ha hur många som helst! Jag älskar att läsa om dem, se på dem, leka med dem, gosa med dem, köpa saker/mat till dem, lära mig vilken mat som är bäst, lära mig om olika raser och allt annat som har med katter att göra. Skulle jag få bestämma helt själv skulle jag nog vilja jobba på ett hem för hemlösa katter  eller ha ett katteri.  Men där tjänar man ju inte många kronor så därför brukar jag tänka att jag ska starta katteri när jag blir pensionär :D Mina favoritraser är Ragdoll, Norsk Skogkatt, Maine Coon, Sibirisk katt, Ocicat, Bengal, Turkisk Angora och Helig Birma :D

Slut babblat!

Kommentera

