Första provet avklarat!


Hej hopp! Först provet på utbildningen är avklarad. Provet var i Vård- och omsorg. Skönt! Det kändes bra så jag hoppas på godkänt i alla fall :) Imorgon blir det prov två och ämnet är Etik. Inte det lättaste direkt. Men jag ska snart sätta mig och läsa igenom allt igen och lära mig det viktigaste.

Efter helgen börjar praktiken, ska bli roligt och spännande. Alltid lite nervöst innan man har kommit in i arbetet. Eftersom det är något jag aldrig har jobbat med innan så är jag extra nervös. Men det kommer nog gå bra :)

Och under de tre veckorna som skolan är ”stängd” vid jul och nyår så ska jag plugga Arbetsmiljö och säkerhet på distans (tror jag kursen heter). Hade den på gymnasiet med men fick IG då, så jag hoppas att jag känner igen något i alla fall :P

Och vårterminen är fullspäckad. Läser 600 p fram till sommaren, blir alltså 23 p i veckan. Vilket är tre poäng mer än jag läser nu så det blir väl skola hela veckan istället för att vara ledig på måndagar som jag är nu :P

Nej nu ska jag spela klart och sedan är det dags att PLUGGA! ROLIGT!

 
Jag idag :D

Kommentera

