God morgon!


Har redan vart uppe en timme och snart ska jag sminka mig och fixa håret innan det är dags att gå till bussen.

Jag och Shane var på A6 en stund igår och jag fick äntligen köpt en vinterjacka. Det var inte den jag hade tänkt från början men jag är rätt nöjd ändå :) Fast måste nog säga att jackan är snyggare i verkligheten än på bilden. Köpte även en massa A4 papper, en handduk till Bliss och 2 kg mat till Blissenmissen mjauen!Och när vi kom hem igår så hade jag fått ett brev från Jönköping Kommun, blir alltid jättestressad och får nästan lite ångest när jag ser brev från typ kommunen eller A-kassan eller liknande, brukar alltid vara krångel med något när man får brev :P Men detta brevet hade inte med sig något krångel-budskap, snarare tvärtom :D Det var från min praktik plats!

”Denna första dag omfattar bara ett par timmar. Skomakaren hittar du på plan 1. Övrig info får du på plats. Kom ihåg: Var aldrig rädd för att fråga eller säga till om något känns svårt. Det finns inga dumma frågor. Vi strävar efter en öppen och ärlig kommunikation.”

”Var inte rädd för det långsamma framåtskridandet, var bara rädd för stillaståendet.”

När jag läste det så var det som att de visste vem jag var! Jag är ganska långsam (men otroligt noga) när jag jobbar, stressar jag blir allt fel. Känns urskönt att de verkar vara väldigt måna om att jag verkligen ska lära mig något utav min vistelse där och inte bara vara någon slags extra hjälp.

Nej nu ska jag sluta babbla och fortsätta göra mig i ordning!

Tjingtjong!

Kommentera

